Turneringsregler

Indledende kampe spilles i grupper af min. 5 hold, hvoraf de to bedste går til A-slutspil og de resterende hold går til B-slutpil. Vi kan garantere mindst 5 kampe til alle hold.

Brug af klæbemidler er tilladt i U14, U16 og U19.

Alle spillere skal på opfordring fra stævneledelsen kunne sandsynliggøre sin alder for eksempel ved fremvisning af pas, sygesikringsbevis, eller andet legitimation. I modsat fald tabes kampen(e) med 0-5.

Der er fri udskiftning under hele kampen og det er tilladt at mandsopdække i alle rækker.

Der skal altid være en målmand på banen. Hvis målmanden bliver brugt i angrebsspillet, skal det være iført anden trøjefarve end markspillerne.

Der gives IKKE dispensation på årgange.

Der må benyttes max. 14 spillere pr. kamp.

RækkeFødtSpilletidBoldstørrelse
U12 Drenge2012 - 2013Grundspil 2 x 15 min46 - 49 cm
U12 Piger20112- 2013Slutspil 2 x 15 min46 - 49 cm
A-Finale 2 x 15 min
B-Finale 2 x 15 min
U14 Drenge2010 - 2011Grundspil 2 x 15 min54 - 56 cm
U14 Piger2010 - 2011Slutspil 2 x 15 min54 - 56 cm
A-Finale 2 x 20 min
B-Finale 2 x 15 min
U16 Drenge2008 - 2009Grundspil 2 x 15 min58 - 60 cm
U16 Piger2008 - 2009Slutspil 2 x 15 min54 - 56 cm
A-Finale 2 x 20 min
B Finale 2 x 15 min
U19 Drenge2005 - 2007Grundspil 2 x 15 min58 - 60 cm
U19 Piger2005 - 2007Slutspil 2 x 15 min54 - 56 cm
A-Finale 2 x 20 min
B-Finale 2 x 15 min

Holdkort

Inden ankomst til Rødspætte Cup skal I udfylde et holdkort via MyTeam på www.rodcup.dk.

Har et hold mere end 14 spillere skal alle spillere fremgå af holdkortet på MyTeam. Herudover skal holdet inden hver kamp aflevere et holdkort til tidtageren, hvoraf det fremgår hvilke 14 spillere, der bruges i denne kamp.

Hver spiller må kun benytte på et hold i samme klasse.

Hvis et hold bruger spillere, der ikke fremgår af holdkortet på MyTeam, vil holdet tabe kampen, hvis vi modtager en protest.

Det er tilladt at tilføje nye spillere i løbet af turneringen. En spiller kan først tilføjes, når der er betalt for spilleren. Spillere kan tilføjes i informationen i Arena Nord.

Placering i tilfælde af pointlighed (puljekampe)

1. Opnåede point i indbyrdes kampe.
2. Måldifference i samtlige kampe.
3. Flest scorede mål.
4. Lodtrækning.

Slutspil

Nr. 1. og 2 i hver pulje går til A-slutspil, de øvrige går til B-slutspil.

Omkampe (kun slutspil)

Hvis en kamp ender uafgjort, skal der efter lodtrækning fortsættes med perioder på 5 minutter, til der er fundet en vinder.

Der trækkes kun lod ved første omkamp. Der skiftes banehalvdel og ret til opgiverkast for hver ny periode, indtil en afgørelse foreligger ved en periodes afslutning. Der er ingen pause mellem perioderne.

Kampstart

Det hold, som er nævnt først i kampprogrammet, vælger banehalvdel, giver også bolden op og skifter trøjer i tilfælde af at begge hold har samme trøjefarve. Holdet er også ansvarlig for at medbringe en kampbold, der overholder de mål, der er angivet i turneringsreglerne.

Holdene skal være klar mindst 5 minutter før kampstart.

Rødt kort

Rødt kort ved 3 x 2 minutters udvisning giver ikke karantæne.

Ved direkte rødt kort til en spiller afgør protestudvalget om det medfører karantæne. Den holdansavrlige skal inden næste kamp selv kontakte informationen i Arena Nord for at få at vide om der er tildelt karantæne.

Protester

Protestudvalget består af:

• En dommerrepræsentant
• En repræsentant fra FfI’s håndboldafdeling
• Et medlem af Rødspætte Cup udvalget

Protester skal meddeles til tidtageren og dommeren straks ulovligheden konstateres og senest umiddelbart efter kampen. Herefter skal formel protest afleveres skriftligt i informationen.

Der skal ved protest indbetales et protestgebyr på 500 DKK Gebyret tilbagebetales, hvis protestudvalget giver medhold i protesten.

Afgørelse af protester vil alene ske ud fra samtale med repræsentanter fra de implicerede hold, tidtager samt dommer. Enhver protest vil blive behandlet uden brug af video.

Ordensreglement

Holdets kontaktperson forpligter sig til at overnatte på overnatningsstedet og sørge for, at der er ro senest kl. 24.00.

Rygning på skoler og i haller er forbudt!

Der skal være ro på overnatningsstederne fra kl. 24.00 til kl. 07.00

Lokalerne skal afleveres i samme stand som de er modtaget i. Det kontrolleres af vagterne på overnatningsstedet.

Inventaret må ikke fjernes fra lokalerne.

Lokalerne skal forlades senest mandag kl. 12.00.

Alkohol

Al indtagelse af alkohol under stævnet er strengt forbudt!

PRAKTISK INFORMATION

Praktisk Information

INFORMATION

Priser

TURNERINGSREGLER

Elite Turnering

FINALETIDER

Skoler & Haller

ARENA NORD

Når i ankommer

BUSPLANER